FANDOM

Wing Saber (Cybertron).jpg
Wing Saber
on Autobotti, joka on monta kertaa tehnyt yhdistelmiä Optimus Primen kanssa.

Televisiosarjat Muokkaa

Unicron-trilogia Muokkaa

Samuel Vincent ääninäytteli Wing Saberia Unicron-trilogian toisessa sarjassa Transformers Energon vuosina 2004-2005.

Wing Saber oli alunperin Wing Dagger niminen Autobotti, joka toimi vartijana Cybertronissa. Hän oli vahtimisvastuussa vankilassa istuneesta Shockblastista. Hän onnistui kuitenkin pakenemaan ja tappoi matkalla Wing Daggerin ystävän Padlockin, joka yritti saada roistoa kiinni. Wing Dagger jäi suremaan ystävänsä kuolemaa ja vannoi kostavansa Shockblastille.

Myöhemmin Decepticonien hyökkäyksen aikana Wing Dagger sai lassotettua Shockblastin energiahihnoilla, mutta joutui itse ilmaan heitetyksi. Samalla Shockblast ampui kaksikon ilmataiston aikana energon tornin alas, joka kaatui Wing Daggerin ja paikalla olleen Decepticonin Tidal Waven päälle. Wing Dagger ei kuitenkaan selvinnyt tapaturmasta vaan kuoli, toisin kuin Tidal Wave. Autobotit veivät myöhemmin Wing Daggerin jäänteet Primusin luokse, jonka jälkeen Radin avulla Primus herätti Wing Daggerin uudelleen eloon ja asensi häneen yhdistelmäkipinän. Hän sai uudeksi nimekseen Wing Saberin ja liittyi Optimus Primen ryhmään. Myöhemmin hän sai kostettua Shockblastille Padlockin kuoleman murskaamalla Shockblastin ja heittämällä hänet vankilaan. Hän ei kuitenkaan tappanut Decepticonia, joka karkasi vankilastaan päivää myöhemmin.

Galvatronin kukistamisen jälkeen Wing Saber katosi avaruuteen ajauduttuaan ongelmiin auktoriteettien kanssa. Hän kuitenkin palasi takaisin vuosia myöhemmin, kun Autobotit etsivät Cyberplaneetta-avaimia. Wing Saber liittyi jälleen Optimus Primen ryhmään ja toimi johtajansa lisäyhdistelmänä vaativissa taisteluissa.

Kuvagalleria Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki