FANDOM

Transformers on Michael Bayn ohjaama elokuva, joka julkaistiin vuonna 2007.

JuoniMuokkaa

Kauan sitten Cybertron koki suuren tuhon, kun Megatron havitteli AllSparkia itselleen. Myöhemmin hän havaitsee sen olevan Maapallolla ja matkaa kohti tuntematonta planeettaa, mutta törmää jäätikölle laskeutuessaan maapallolle ja jäätyy jäätikön alle. Vuosia myöhemmin kapteeni Archibald Witwicky ja hänen miehistönsä tutkivat Antarktista ja sattuman kautta kapteeni Witwicky löytää jäätyneen Megatronin vuonna 1897. Hän aktivoi vahingossa Megatronin navigointilaitteen, joka tulostaa Witwickyn silmälaseihin AllSparkin koordinaatit. Myöhemmin Yhdysvaltojen hallituksen salainen organisaatio Sector07 löytää AllSparkin ja Megatronin ja rakentaa salaisen kammion Hooverin padon taakse piillottaakseen kuution tuottaman energiasäteilyn.

Decepticonit aloittavat Megatronin etsinnän ja ryhmä Blackout, Scorponok, Frenzy, Barricade, Starscream, Brawl ja Bonecrusher saapuvat maahan naamioituneena Maapallon ajoneuvoiksi. Blackout ja Scorponok aloittavat tiedon etsinnän hyökkäämällä Yhdysvaltojen sotilastukikohtaan Qatarissa ja hakkeroivat heidän tietokantaansa löytääkseen missä ovat Megatron ja AllSpark. He kuitenkin epäonnistuvat, kun tietoverkosto suljetaan kirveen avulla. Blackout kuitenkin tuhoaa loput tukikohdan rakennuksista ja Scorponok jahtaa pientä sotilasryhmää, jotka ilmavoimien avustuksella onnistuvat haavoittamaan Scorponokia, joka perääntyy. Epäonnistumisen jälkeen lentokone Air Force One saa yllätyksen, kun stereoksi naamioitunut Frenzy hakkeroi sotilastietoverkostoon, jonne hän asentaa viruksen. Frenzy löytää kartan, joka on merkitty kapteeni Witwickyn silmälaseihin. Samalla käy ilmi, että Sam Witwicky on myymässä silmälaseja eBayssä. Frenzy ja Barricade aloittavat Sam Witwickyn etsinnän.

Autoboteista vain Bumblebee on aluksi ainoa maapallolla oleva Autobotti, jonka Sam ostaa isänsä kanssa luullen sen olevan vain tavallinen 1976 vuoden Chevrolet Camaro. Ostettuaan ensimmäisen autonsa, se alkaa käyttäytyä oudosti ja samana yönä matkaa eräälle rakennus alueelle lähettääkseen viestin muille Autoboteille, jolloin Sam huomaa sen robotti muodon. Barricade saapuu myöhemmin paikalle yhdessä Frenzyn kanssa vaatimaan silmälaseja Samilta, mutta Bumblebee pelastaa Samin ja hänen juuri tapaamansa tyttön Mikaelan Barricadelta. Taistelupaikalta poistuttua he matkaavat tapaamaan muita Autobotteja, jotka laskeutuivat maapallolle hetkeä aikaisemmin. Optimus Prime, Jazz, Ironhide ja Ratchet esittäytyvät Samille ja Mikaelalle. Samalla he kertovat tehtävänsä etsiä AllSpark ennen Decepticoneja. Ryhmä matkaa kohti Samin kotia etsimään isoisoisoisänsä silmälaseja, jotka sisältävät kartan. Pian kuitenkin salaiset agentit Sector07:stä saapuvat Witwicky perheen kotiin ja vievät heidät tukikohtaansa myös Bumblebee mukanaan.

Frenzyn naamioituessa matkapuhelimeksi hän onnistuu matkustamaan Sam Witwickyn mukana Sector07 tukikohtaan vapauttamaan Megatronin. Kaikkien tietäessä AllSparkin sijainnin ja Megatronin vapautuneen jäädytyksestä Sam onnistuu vakuuttamaan Sector07 agentit vapauttamaan Bumblebeen, jotta he voivat viedä AllSparkin Optimus Primen luokse. Pian alkaa Autobottien ja Decepticonien taistelu AllSparkista, jonka aikana Brawl, Bonecrusher ja Jazz tuhoutuvat. Lopputaistelu Megatronin ja Optimus Primen välillä kehkeytyy tuhoisaksi, jonka seurauksena Sam Witwicky onnistuu tuhoamaan Megatronin AllSparkin avulla. Optimus Prime on helpottunut sodan olevan ohi, mutta huomaa AllSparkin tuhoutumisen aiheuttavan heidän planeetalleen Cybertronille huonot mahdollisuudet korjata tuhon jäljet. Optimus Prime lähettää lopuksi viestin muille autoboteille ja kehottaa heitä matkaamaan kohti uuteen kotiin maapallolle, kun Sector07 on suljettu ja kuolleet Decepticonit on haudattu Laurentian Abyss-vajomaan mereen, jossa heidän ei pitäisi enää herätä henkiin. Ainoastaan Starscream onnistuu pakenemaan pois maapallolta avaruuteen

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki