FANDOM

Prowl
ProwlG1
Tiedot
Ryhmä Autobot
Asema Sotilasstrategisti ja analysoija
Sukupuoli Mies
Aseet Käsiase
Muuntautumismuodot Nissan 280ZX, Acura RSX, Lamborghini Diablo, astianpesukone
Ääninäyttelijät Michael Bell (1984–1986), Wankus (2001–2002), Alistair Abell (2004–2005), Jeff Bennett (2007)
Tilanne Elossa

Prowl on hiljainen ja erittäin lojaali, mutta eniten hänestä löytyy kuitenkin kärsivällisyyttä. Prowl suorittaa jokaisen tehtävänsä alusta loppuun asti huolellisesti. Hän on maassa olevista Autoboteista korkea-arvoisimpia. Hän ei myöskään turhia puhu: Prowl on kuuntelija, ei puhuja.

Generation 1Muokkaa

SarjakuvaMuokkaa

Sarjakuvassa Prowl on alusta asti mukana. Hän kuuluu Optimus Primen lähimpiin miehiin. Myöhemmin Decepticon Starscreamin saatua valtavat voimat, Prowl joutui kymmenien muiden Autobotien ja Decepticonien kanssa deaktivoiduksi ja oli poissa kuvioista hyvin pitkään. Sarjakuvan lopussa Grimlock onnistui herättämään hänet ja useat muut deaktivoidut Autobotit henkiin, juuri Unicronin hyökätessä Cybertronille. Optimus Primen kuoltua hän ja Grimlock ottivat yhdessä muutaman Decepticonin kanssa Transformerien johtajuuden. Britten Transformers -sarjakuvassa Prowl toimii väliaikaisen Maan Autobot-johtajan, Grimlockin apukomentajana.

AnimaatiosarjaMuokkaa

Animaatiosarjassa Prowl toimii Optimuksen oikeana kätenä, yhdessä Jazzin kanssa. Elokuvassa The Transformers: The Movie Prowl on alussa mukana äänettömässä sivuroolissa. Decepticonien hyökätessä Autobottien sukkulaan, Decepticon Scavenger ampuu Prowlia suoraan kaulaan, tappaen tämän.

Japanilaisessa Transformers The Headmasters -animaatiosarjassa Prowlin ruumiista rakennetaan nimetön vakoiluun soveltuva Decepticon, joka muuntautuu astianpesukoneeksi.

The War WithinMuokkaa

Sarjakuvassa The War Within Prowl on yksi Autobottien korkea-arvoisista sotureista ja toimii suoraan Optimus Primen alaisena. Primen ja Megatronin kadottua avaruussillalla hänestä tuli yksi Autobottien johtajista ja myös liittoutui Decepticon Shockwaven johtamien Decepticonien kanssa, pelastaakseen The Fallenin sieppaamat Transformerit ja pysäyttääkseen Fallenin suunnitelmat. Sarjakuvan kolmannessa osassa Prowl toimii Grimlockin ja Ultra Magnuksen johtamien sotilaiden ryhmänjohtajana. Prowl pysäytti johtamillaan joukoilla, yhdessä Soundwaven johtamien joukkojen kanssa Decepticon Motormasterin johtaman hyökkäysryhmän ja vangitsi kaikki hyökkäykseen osallistuneet Decepticonit.

Transformers: Robots in DisguiseMuokkaa

Sarjassa Prowl on yksi kolmesta urheiluautoveljeksestä. Toiset kaksi ovat X-brawn ja Side Burn.

Transformers: EnergonMuokkaa

Prowl muuntautuu sarjassa urheiluautoksi. Prowl kuului Rodimuksen kanssa samaan alaryhmään. Japanilaisessa versiossa hänen nimensä oli Red Alert.

Transformers: AnimatedMuokkaa

Prowl muuntautuu sarjassa poliisimoottoripyöräksi. Prowl on kyberninja, ja kuuluu Optimus Primen ryhmään. Prowl on jopa kiinnostunut Maan luonnosta.

Kuvagalleria Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki