FANDOM

Primus on fiktiivinen hahmo Transformers-universumissa. Sisällysluettelo

   1 Generation 1
   2 The War Within
   3 Unicron-trilogia
       3.1 Transformers: Energon
       3.2 Transfomers: Cybertron
   4 Aiheesta muualla

Generation 1

Sarjakuvassa Primus esiintyy transformereien jumalana. Bumblebee, Jazz ja Grimlock löytävät hänet Cybertronin ytimestä. Decepticonien hyökättyä Primus heräsi ja kaukana avaruudessa ollut Primus veli, Unicron, kuuli tämän karmean herätyshuudon. Kun Unicron lähetti kätyrinsä, Galvatronin tappamaan sekä Primusin että Autobottijohtaja Emirate Xaaronin, Primus otti Xaaronin kehon valtaansa.

Primus tajusi Galvatronin valheita kuunnellessaan, että Transformerien yhdistymisen aika taistelussa suurta pahaa vastaan olisi tullut. Primus keräsi kaikki Transformerit Cybertronille. Unicronin hyökättyä Transformerit eivät uskaltaneet hyökätä valtavaa vihollistaan vastaan. Primuksen oli pakko ostaa aikaa ja näyttää lapsilleen, että Unicronia vastaan voi taistella. Primus sitoi Unicronin energiasiteellä ja yritti huijata tämän kuvittelemaan, että Unicron oli hävinnyt. Valitettavasti Unicron tajusi Primuksen juonen ja ampui lasersäteen silmistään kohti Xaaronin kehoa. Laukaus tappoi sekä Transformerien jumalan Primuksen että räjäytti palasiksi Emirate Xaaronin kehon. The War Within

Transformers: The War Within-sarjakuvassa yksi 13 ensimmäisestä transformerista, ilkeä ja paha Fallen yritti herättää Primusin voidakseen johdattaa isäntänsä, Unicronin, Cybertronille. Mutta Primus heräsi vain hetkeksi ja tappoi Fallenin.

Unicron-trilogia

Transformers: Energon

Autobotit ja Decepticonit eivät tienneet Primusin olemassaolosta ennen kuin tohtori Jonesin poika, Kicker löysi hänet Cybertronin ytimestä 10 vuotta ennen sarjan tapahtumia. Primus auttoi Autobotteja paljon sarjan aikana. Hän antoi Optimus Primelle, Hot Shotille, Ironhidelle, Jetfirelle, Cliffjumperile ja Landminelle lisävoimia taistelussa Unicronia vastaan. Myöhemmin, kun ilmeni että Unicronin kipinä oli yhä avaruudessa, Primus loi superenergonista valtavan laavapallon, joka leijui avaruudessa. Kun pallo imi sekä Unicronin kipinän että Galvatronin, se muuttui auringoksi.

Transfomers: Cybertron

Tässä sarjassa paljastuu, että Primus on myös valtava planeetan kokoinen transformeri kuten veljensä Unicron. Kun Autobotit veivät Omegalukon ja kolme kyberplaneetta-avaimista Cybertronin ytimeen, Cybertron muuntautui paljastaen planeetan olevan Primusin robottikeho. Sarjan jaksossa "End" Autobotit veivät Omegalukon ja kyberplaneetta-avaimet takaisin Primukselle tuoden mukanaan myös neljännen avaimen, Primus lopulta tuhosi Unicronin kipinästä syntyneen mustan aukon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki